Hotellopphold SOMMER- og HØSTsesong

Generelle betingelser og avbestillings- og betalingsregler

Hotellopphold, juni - medio oktober (unntatt Peer Gynt perioden i august)

1. Bestilling 

Antall personer, pris, losji, samt øvrige produkter og tjenester som skal leveres av hotellet framgår av bekreftelsen gjesten vil motta etter bestilling. 

Alle rom og pensjonsopphold selges i henhold til vilkårene nedenfor.
Vilkårene gjelder for privatpersoner, heretter referert til som «deg» eller «gjesten».
For større grupper og turoperatører/reisebyrå vil andre betingelser gjelde.


Ved å bestille hos oss aksepterer du vilkårene og betingelsene nedenfor. Når en gruppe foretar en bestilling, aksepterer alle deltakere i gruppen disse vilkårene.

2. Prisavtalens gyldighet

De avtalte priser er bindende for begge parter, hotellet forbeholder seg imidlertid retten til å justere prisene som følge av endrede kostnader ved økte skatter og avgifter, eller andre forhold utenfor hotellets kontroll.

3. Endring og avbestilling

Hvis du ønsker å kansellere reservasjonen, må du varsle Dalseter Fjellhotell skriftlig.
Ditt skriftlige varsel om kansellering vil være gjeldende fra den datoen vi mottar det.

For individuelle bestillinger:
Små endringer i antall personer og antall dager kan gjøres etter avtale med hotellet helt opp til ankomst dagen.

Ved avbestilling av ordinære pensjonsopphold mindre enn 3 dager før ankomst faktureres bestiller med 50 % av totalpris på opphold.

Ved for manglende frammøte (no show) eller avreise tidligere enn avtalt blir bestiller belastet for 100 % av totalprisen for hele det bestilte oppholdet. 

For gruppebestillinger gjelder egne regler.

Avbestillingsregler for større private grupper :
Små endringer i antall personer og antall dager kan gjøres etter avtale med hotellet helt opp til 3 dager før ankomst.

Avbestilling senere enn 29 dager før ankomst, faktureres gruppen 50% av totalbeløp.
Avbestilling senere enn 13 dager før ankomst, faktureres gruppen 100% av totalbeløp
Avreise tidligere enn avtalt, faktureres gruppen 100% av totalbeløp.

Det er ditt ansvar å kontakte forsikringsselskapet ditt.
Eventuell betaling forfaller innen 7 dager etter kanselleringsdatoen.

Dersom du har innbetalt depositum, men ikke kan reise hit, vil vi tilby deg å endre reservasjonen til et senere tidspunkt.



3.1 Sykdom

Ved sykdom betales oppholdet av bestiller, husk å ha reiseforsikring slik at du får dekket avbestillingen. 

3.2 Reiseforsikring

Bestiller har selv ansvar for å ha en gyldig reiseforsikring for en evt. tilbakebetaling av beløpet fra forsikringsselskapet dersom man må kansellere oppholdet tett på og må betale en viss prosentandel.

Det er ditt ansvar å kontakte forsikringsselskapet ditt.
Eventuell betaling forfaller innen 7 dager etter kanselleringsdatoen.

3.3 Ikke inntatte måltider

Måltider som er bestilt i forbindelse med opphold, men ikke inntatt refunderes ikke. 
Dette gjelder alle typer måltider.

3.4 18 års aldersgrense

For gjester som ikke reiser med foreldre, har vi 18 års aldersgrense. Hotellet forbeholder seg retten til å heve bookingen om gyldig legitimasjon ikke kan fremvises.

4. Betaling

4.1 Depositum

Ingen depositum

4.2 Kort / VIPPS/ kontant

Betaling kan foretas ved bankoverføring på forhånd, vanlig bankkort, kredittkort (Visa, MasterCard, Maestro, Diners og Eurocard) og VIPPS samt kontant.

4.3 Faktureringspolicy 

Fakturering skal være avtalt i forkant av oppholdet. Faktureringsgebyr: NOK 100,-

5. Inn- og utsjekkingstider

Bestilte hotellrom garanteres å være innsjekkingsklare fra kl. 15.00 på ankomstdagen. Er rommet klart får man rommet når man ankommer - også på formiddagen.
Utsjekkingstid er kl. 11.00 på avreisedagen om annet ikke avtales.

6. Ansvar for skade

Gjesten, eller den som står som bestiller for rom/leilighet, er ansvarlig for skade på lokaler som følge av uaktsomhet eller uforsvarlig opptreden av gjestene.

Vi minner om at hotellet/leiligheter er 100% røykfritt.
Ved overtredelse krever hotellet erstatning for ekstra vask av rommet. Denne er satt til 2500 NOK og kommer til å debiteres til gjesten som står ansvarlig for rommet/leilighet.

7. Force majeure

Dalseter Fjellhotell påtar seg ikke ansvar for konsekvensene av krig, trussel om krig, opptøyer, sivile forstyrrelser, industrikonflikter, faktisk eller truet terroraktivitet og dens konsekvenser, naturkatastrofe eller atomkatastrofe, brann, epidemier, helserisiko og pandemier, «acts of God», uunngåelige og uforutsigbare tekniske problemer med transport av grunner utenfor vår kontroll.
Hvis slike forekomster fører til at Dalseter Fjellhotell må avbryte en aktivitet, vil vi forsøke å tilby et alternativ, men påtar oss ikke noe ansvar for tilbakelevering av avgifter som er betalt før avbestilling eller avkortning.

Hendelser utenfor avtalepartenes kontroll - for eksempel streik, lockout, brann, naturskade, pandemi etc. som gjør det umulig å oppfylle forpliktelsene i denne avtale - gir hotellet rett til å heve avtalen uten erstatningsansvar.

8. Hund og andre kjæledyr

Det er tillatt med hund i enkelte hotellrom mot tillegg i prisen.
Skader på rom og møbler som skyldes hund faktureres bestiller i etterkant.
Vennligst gi beskjed om at du har med hund før ankomst.

9. Verdisaker

Hotellet tar ikke ansvar for tap av penger, smykker eller andre verdisaker, med mindre de er plassert i hotellets safe. 

10. Tvistesaker

Alle tvister som måtte oppstå mellom partene i denne avtalen (gjesten og hotellet) skal behandles etter norsk rett. Dersom ikke tvisten løses i minnelighet skal hotellets eiendoms verneting gjelde.